Dla Rodzic贸w

16.04.2021r. – ZDALNE PRZEDSZKOLE

Serdecznie witam Rodzic贸w i dzieci!馃榾
Kochani, w Waszym domu w pokoju dziecka na pewno znajdziecie ksi膮偶eczki z obrazkami zwierz膮t wiejskich lub figurki kota, krowy czy konika?馃悗
Zach臋cam do wykorzystania dost臋pnych w domu pomocy do dzisiejszych 膰wicze艅, kt贸re pomog膮
w usprawnieniu narz膮d贸w mowy oraz wzbogacaniu s艂ownika biernego i czynnego.
1. We藕cie do r膮k ksi膮偶eczk臋 – Dziecko ogl膮da obrazki zwierz膮t w ksi膮偶eczce i opisuje ich po艂o偶enie u偶ywaj膮c okre艣le艅:
na, nad, pod, za, obok, przed itd.)
2. Kilka przyk艂ad贸w zabaw artykulacyjnych 鈥 na艣ladujcie razem z dzieckiem r贸偶ne zwierz臋ta
(przypominam, 偶e warto 膰wiczy膰 przed lustrem!):
艢WINKA – Zr贸b ryjek 艣winki, wysuwaj膮c zaokr膮glone wargi do przodu tak, aby z臋by by艂y widoczne (jak przy wymawianiu g艂oski u);
KONIK – Jak konik na przeja偶d偶ce, stukaj j臋zykiem o podniebienie – kl膮skaj j臋zykiem;
殴REBAK 鈥 parskaj wargami jak ma艂y 藕rebaczek na 艂膮ce;
KROWA – Na艣laduj prze偶uwanie trawy przez krow臋, mocno ruszaj brod膮 – ruchy okr臋偶ne 偶uchw膮, wargi zamkni臋te.
Wymawiaj d艂ugo Muuuu… – na jednym oddechu;
PIES – Jak gro藕ny pies 鈥 unie艣 g贸rna warg臋 tak, aby by艂y widoczne twoje z臋by i udawaj warczenie -wrrrr,
mo偶esz szczerzy膰 z臋by lub na艣ladowa膰 ziajanie;
KOTEK – Obli偶 wargi ruchem okr臋偶nym, jak kotek po wypiciu smacznego mleka,
wysuwanie j臋zyka nad d艂o艅mi u艂o偶onymi w kszta艂cie miseczki,
KURA 鈥 powtarzaj ko-ko-ko-ko ( dziecko powtarza po rodzicu tyle samo razy – 膰wiczenie s艂uchu i liczenia).
馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃
Zabawa ” Ukryte zwierz膮tka” 馃暤锔忊嶁檪锔
Po艂贸偶cie/schowajcie maskotki, figurki zwierz膮t w r贸偶ne miejsca w Waszym domu.
Dziecko szuka zwierz膮tek – mo偶emy pomaga膰 naprowadzaj膮c na trop okre艣leniami : zimno – cieplej – gor膮co – parzy.
Dziecko okre艣la po艂o偶enie odnalezionej zabawki np. kotek jest za krzes艂em, piesek jest pod ksi膮偶k膮, krowa na p贸艂ce…
馃お 馃暤锔 馃お 馃暤锔 馃お 馃暤锔 馃お 馃暤锔 馃お 馃暤锔 馃お 馃暤锔 馃お 馃暤锔 馃お 馃暤锔 馃お 馃暤锔
膯wiczenie klasyfikacyjne ” Gdzie mieszkaj膮 zwierz臋ta?”
Obejrzyjcie uwa偶nie obrazek ( za艂膮czam poni偶ej), na kt贸rym przedstawiono wiejskie podw贸rko wraz
z jego mieszka艅cami i domostwami, kt贸re oni zajmuj膮.
Poka偶cie, w kt贸rym domku mieszka ka偶de ze zwierz膮t i nazwijcie ten dom:
ko艅 – stajnia,
krowa – obora,
kura, kogut – kurnik,
pies – buda,
pszczo艂y – ul,
go艂臋bie – go艂臋bnik,
艣winie – chlewik.
馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙 馃惙
Zagadki o zwierz臋tach na wsi
– Lubi g艂o艣no gdaka膰, kiedy zniesie jajko.
Ka偶dy wie, 偶e jest sta艂膮 kurnika mieszkank膮
( KURA)
– Zakr臋cony ogonek, 艣mieszny ryjek ma.
Chrum, chrum – g艂o艣no wo艂a – kto jedzenie da?
( 艢WINKA)
– Na przyk艂ad 艂aciate, w oborze mieszkaj膮.
Pas膮 si臋 na 艂膮kach, zdrowe mleko daj膮.
( KROWY)
– Nie pieje, mnie gdacze, tylko g艂o艣no kwacze.
Po stawie p艂ywa, jak si臋 nazywa?
( KACZKA)
– Grzebie艅 ma na g艂owie, swoim g艂o艣nym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem budzi na 艣niadanie.
( KOGUT)
馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡 馃悡
Proponuj臋 Wam wspania艂膮 zabaw臋 plastyczn膮 – wykonajcie makiet臋 wiejskiego podw贸rka.
( moja propozycja do obejrzenia pod postem)
Domki dla zwierz膮t mog膮 powsta膰 z tekturowych pude艂ek lub z bristolu. Zielone drzewa i p艂otek wype艂ni膮 i rozwesel膮 przestrze艅 gospodarstwa.
Jakie zwierz臋ta b臋d膮 mieszka艅cami? Mo偶ecie wykorzysta膰 figurki z plasteliny wykonane w tym tygodniu lub portrety zwierz膮t stworzone na kartkach ( postawcie je doklejaj膮c do wyka艂aczek obsadzonych na podstawkach z kork贸w od butelek i plasteliny).
Niech zadzia艂a Wasza wyobra藕nia i inwencja tw贸rcza.
鉁傦笍 鉁傦笍 鉁傦笍 鉁傦笍 鉁傦笍 鉁傦笍 鉁傦笍 鉁傦笍 鉁傦笍 鉁傦笍
Bajeczka dla dzieci ” O kotku Filiku”
To jest Filik – kotek bury. Ma w膮siki i pazury. Dobry jest ten kotek Filik – chce by wszyscy mleko pili.
Stan膮艂 Filik przy karmniku. – Czy chcesz mleka koguciku?
Lecz kogucik z kurk膮 czarn膮 na 艣niadanie jedli ziarno.
Ko艂o 偶艂obu stoi konik. Filik 艂adnie si臋 uk艂oni艂. – Lubisz mleko? – Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.
Do kr贸lika kotek poszed艂. – Pij, pij mleczko, bardzo prosz臋! Ale kr贸lik siad艂 pod drzewkiem:
chrupu – chrupu – gryz艂 marchewk臋.
Przed go艂膮bkiem Filik staje, s艂odkie mleko mu podaje. – Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w go艂ebniku.
Wi臋c do kr贸wki poszed艂 kotek…..(…)
Zach臋膰my dzieci do opowiedzenia:
– z jakimi zwierz膮tkami spotka艂 si臋 kotek?
– wyja艣nienie, dlaczego nie chcia艂y one pocz臋stowa膰 si臋 mlekiem?
– kogo jeszcze m贸g艂 odwiedzi膰 kotek?
– jakie pokarmy jedz膮 zwierz臋ta na wsi?
Zwr贸膰my uwag臋 dzieci, 偶e wiejskie zwierz臋ta r贸偶ni膮 si臋 nie tylko rodzajem spo偶ywanego pokarmu, ale i budow膮.
Na karcie pracy poni偶ej wska偶cie ptaki i ssaki – zwr贸膰cie uwag臋 na cechy szczeg贸lne dla tych grup zwierz膮t.
馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤
Do zestawu zwierz膮t wiejskich wykonanych w tym tygodniu brakuje nam jeszcze 艣winki.
Oto dwa przyk艂ady prac plastycznych:
1. 艢winka skarbonka z plastikowej butelki – wyklejona r贸偶ow膮 bibu艂膮, plastelin膮 lub pomalowana farb膮 w sprayu.
Naci臋cie na pleckach umo偶liwia zbieranie do 艣winki drobnych monet albo ma艂ych skarb贸w.
2. 艢winka z papierowych talerzyk贸w – mo偶emy wykorzysta膰 do tego jeden du偶y talerz lub dwa – mniejszy i wi臋kszy.
Farba w kolorze r贸偶owym nada 艣wince odpowiedniej barwy, a doklejone szczeg贸艂y uzupe艂ni膮 posta膰.
Sami oce艅cie, kt贸ra 艣winka jest ciekawsza i wykonajcie w艂asn膮.
Powodzenia!!!
( zdj臋cia prac plastycznych pod postem).
Dla ch臋tnych przesy艂am tak偶e kolorowank臋.
馃惙 馃惤 馃惙 馃惤 馃惙 馃惤 馃惙 馃惤 馃惙 馃惤 馃惙 馃惤
Dzi臋kujemy Wszystkim za wsp贸ln膮 prac臋 w czasie prowadzenia zaj臋膰 w formie zdalnej.
Do zobaczenia w przedszkolu!!!
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym 1 osoba i balon
15.04.2021r. – ZDALNE PRZEDSZKOLE
Witajcie Kochani!
Na pocz膮tek proponuj臋 Wam wsp贸ln膮 zabaw臋 z figurami geometrycznymi.
Wytnijcie je je艣li potraficie samodzielnie ( za艂膮czam skan) i przypomnijcie sobie ich nazwy:
ko艂o, kwadrat, tr贸jk膮t i prostok膮t.
Poka偶cie rodzicom – gdzie s膮 w tych figurach boki?, – a gdzie wierzcho艂ki?, – i ile ich jest?
Rodzic mo偶e rozmie艣ci膰 figury na pod艂odze i poprosi膰 dziecko o to, aby ustawia艂o si臋 przy figurze,
kt贸rej nazw臋 rodzic wymawia. Im szybciej to zrobicie, tym lepsza b臋dzie zabawa!!!
Poszukajcie wsp贸lnie w Waszym mieszkaniu przedmiot贸w maj膮cych kszta艂ty figur geometrycznych.
################################################################################
Czy jeste艣cie dzisiaj rado艣ni i szcz臋艣liwi? Tak b臋dzie na pewno po za艣piewaniu Naszej weso艂ej
piosenki w j臋zyku angielski.
Poka偶cie rodzicom, jak wspaniale umiecie si臋 bawi膰 i 艣piewa膰 po angielsku.

„If You’re Happy… – link: https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Od razu lepiej – PRAWDA?
# ## # ## # ## # ## # ## # ## # ## # ## # ## # ## # ## # ## # ## # ##
Zabawa ” Zaczarowane pude艂ko” pomo偶e dziecku zrozumie膰 PO CO HODUJEMY ZWIERZ臉TA?
( tablica demonstracyjna na dole strony)
Rodzic ukrywa w czarodziejskim pude艂ku ( mo偶e to by膰 miska nakryta r臋cznikiem) opakowania lub produkty,
kt贸re pochodz膮 od zwierz膮t: jajko, kie艂basa, w臋dlina, mleko, ser, jogurt, we艂niane ubranie,
pi贸ra lub poduszka, sk贸rzany pasek lub r臋kawiczka.
Zadaniem dziecka jest wylosowa膰 z zas艂oni臋tymi oczami produkt, poprzez dotyk lub zapach
pozna膰 – co to?, okre艣li膰 dzi臋ki jakiemu zwierz臋ciu produkt ten m贸g艂 powsta膰.
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
Wykonajmy teraz KONIKA z kartonowego tr贸jk膮ta.
Korzystaj膮c z tej samej figury i materia艂贸w mo偶emy wykona膰 wiele zwierz膮t z wiejskiego podw贸rka.
Zobaczcie to pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=gV7GuNc5zvM

Do wykonania tej pracy przydadz膮 si臋: wyci臋ty z kartonu tr贸jk膮t, 3 patyczki drewniane lub paski kartonu, no偶yczki, klej,
farby br膮zowa i bia艂a, marker, we艂na, ko艅skie uszy i oko z papieru.
M贸j ko艅 jest do zobaczenia poni偶ej. Ciekawa jestem Waszych prac!
################################################################################
Czas na zabaw臋 z pi艂k膮.
Rodzic rzuca pi艂k臋 do r膮k dziecka m贸wi膮c nazw臋 zwierz臋cia mieszkajacego na wsi (doros艂ego i m艂odych).
Zadaniem dziecka jest z艂apa膰 pi艂k臋, na艣ladowa膰 g艂osem wskazane zwierz臋 i odrzuci膰 pi艂k臋 prosto do r膮k
rodzica. Konieczna jest tak偶e zamiana r贸l – kto b臋dzie si臋 lepiej bawi艂?
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
Zabawa „Dopowiedz i zr贸b” uczy nas rymowania.
Rodzic wypowiada pocz膮tek zdania, a jego zako艅czenie – s艂owo do rymu – dopowiada dziecko.
Oboje dodatkowo musz膮 wykona膰 czynno艣膰, o kt贸rej mowa w zdaniu.
– Powiedz: Prosi臋 i podrap si臋 po…..( nosie),
– Powiedz: Krowy i dotknij r臋k膮…….( g艂owy),
– Powiedz: Kura i krzyknij g艂o艣no……( hurra),
– Powiedz: Kr贸liczki i nadmij…………( policzki),
– Powiedz: Konie i pog艂askaj d艂oni膮….( skronie),
– Powiedz: Psy i wyklaskaj raz………..( dwa, trzy).
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
Konik z k贸艂ek to nasza kolejna propozycja na wsp贸ln膮 zabaw臋.
Za艂膮czam przydatne zdj臋cia i link ( tam tak偶e inne zwierz臋ta z k贸艂):

https://www.youtube.com/watch?v=DuiBpuU1LL0

Rodzic zapewne ch臋tnie pomo偶e dziecku w odrysowaniu i wyci臋ciu k贸艂 odpowiedniej wielko艣ci
i w koniecznej liczbie ( wg. wzoru poni偶ej). Wszystkie ko艂a sk艂adamy na p贸艂 – to zadanie dziecka.
Wsp贸lnie u艂贸偶cie na sucho posta膰 konika, a p贸藕niej starannie przyklejcie elementy
i dorysujcie brakuj膮ce nogi.
Mam nadziej臋, 偶e Wasze konie to tak偶e s艂odziaki!!!
###################################################################################
Na koniec jeszcze co艣 pysznego! Mniam – KOLOROWE TWARO呕KI
To doskona艂y spos贸b na wsp贸ln膮 zabaw臋 ale tak偶e na smakowite drugie 艣niadanie lub kolacj臋.
Przygotujcie : du偶o pysznego bia艂ego sera, 艣mietan臋 lub jogurt, chlebek tostowy, s贸l, cukier,
misk臋, 3 salaterki na 3 twaro偶ki, widelec, 艂y偶k臋, n贸偶 i desk臋 do krojenia.
– do twaro偶ku r贸偶owego – d偶em truskawkowy, rozmro偶one lub 艣wie偶e truskawki;
– do twaro偶ku zielonego – szczypiorek, natk臋 pietruszki lub bazyli臋, mo偶e oliwki zielone;
– do twaro偶ku czerwonego – puszk臋 ryb w pomidorach;
Umyjcie r臋ce, podwi艅cie r臋kawy, za艂贸偶cie fartuszki kuchenne i do roboty!
A jeszcze SMACZNEGO!
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym na 艣wie偶ym powietrzu
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.

14.04.2021r. – ZDALNE PRZEDSZKOLE

Witajcie Kochani Rodzice i Przedszkolaki 馃拫
Dzisiaj rozpoczniemy dzie艅 od obejrzenia kr贸tkiego filmiku – bajki edukacyjnej, z kt贸rej dowiecie si臋 jak nazywaj膮 si臋 dzieci znanych Wam ju偶 dobrze zwierz膮t mieszkaj膮cych na wiejskim podw贸rku.
Obejrzyjcie uwa偶nie i postarajcie si臋 zapami臋ta膰 nowe nazwy.
Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=dnJAFtGwXMI

馃惏馃悜 馃惏馃悜 馃惏馃悜 馃惏馃悜 馃惏馃悜 馃惏馃悜 馃惏馃悜 馃惏馃悜
Zapoznajcie si臋 teraz z wybranymi przys艂owiami, kt贸rych bohaterami s膮 zwierz臋ta; postarajcie si臋 wsp贸lnie wyja艣ni膰 ich znaczenia.
Oto one:
Gdyby k贸zka nie skaka艂a, toby n贸偶ki nie z艂ama艂a.
Zapomnia艂 w贸艂, jak ciel臋ciem by艂.
Ko艅 ma cztery nogi, a i tak si臋 potyka.
Pasuje jak w贸艂 do karety.
Baba z wozu, koniom l偶ej.
Nie kupuj kota w worku.
Przyczepi艂 si臋 jak rzep do psiego ogona.
Mo偶e rodzice znaj膮 inne przys艂owia zwi膮zane ze zwierz臋tami – bardzo prosz臋 PODZIELCIE SI臉 z nami t膮 wiedz膮!
馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀 馃尀
Sp贸jrzcie na zdj臋cie historyjki obrazkowej ( w dole posta). Postarajcie si臋 dok艂adnie obejrze膰 wszystkie cz臋艣ci i opowiedzie膰 co si臋 na nich dzieje. Mo偶e nadacie tytu艂 tej historii?
Prosz臋 rodzic贸w aby zadawali dziecku pytania dotycz膮ce szczeg贸艂贸w znajduj膮cych si臋 na obrazkach, a szczeg贸lnie pytali o nazwy doros艂ych i m艂odych zwierz膮t z historyjki.
馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃 馃
Gimnastyka dla m膮drej g艂贸wki.
Przygotujcie 2 papierowe talerzyki i plastelin臋 w 3 kolorach. Wykonajcie wsp贸lnie po 5 jajek ( starszaki mog膮 wi臋cej – do 8) z ka偶dego koloru ( tak aby w jednym kolorze by艂o kilka jajek du偶ych i kilka ma艂ych ).
Tac臋 z moim zestawem zamieszczam poni偶ej 馃榾
Wszystkie jajka uk艂adamy na stole, a rodzic i dziecko otrzymuj膮 po jednym talerzyku.
Rodzic uk艂ada na swoim talerzyku wybrane przez siebie jajka ( du偶e, ma艂e, mieszane) w liczbie do 5/ do 8-starszaki. Zadaniem dziecka jest po艂o偶y膰 na swoim talerzyku tak膮 sam膮 ilo艣膰 jajek odpowiedniej wielko艣ci czy koloru ( wsp贸lnie przeliczamy, pokazujemy na paluszkach).
Mo偶emy wsp贸lnie podzieli膰 jajka na 2 zbiory – jajek du偶ych i ma艂ych, por贸wna膰 ich liczebno艣膰 – gdzie jest wi臋cej / mniej? ( tworzymy pary jajek z obu zbior贸w – tam gdzie zosta艂y jajka bez pary, ten zbi贸r ma wi臋cej element贸w).
Dla starszych przedszkolak贸w mamy zadanie z dodawaniem ( do 8): rodzic k艂adzie na 1 talerzyku np. 3 jajka, na 2 talerzyku np. 4 jajka i prosi dziecko o odpowied藕 – ile jest ich razem?
Je偶eli posiadacie kostk臋 do gry mo偶ecie przy jej pomocy uk艂ada膰 na talerzykach wylosowan膮 liczb臋 jajek.
Zabawa niech trwa tak d艂ugo, jak sprawia dziecku przyjemno艣膰!!!!
馃幖 馃幖 馃幖 馃幖 馃幖 馃幖 馃幖 馃幖 馃幖 馃幖 馃幖 馃幖 馃幖
Oto nasza propozycja muzyczna na tydzie艅 o wiejskim podw贸rku. Pos艂uchajcie piosenki i spr贸bujcie za艣piewa膰 wsp贸lnie.
link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs

Pobawcie si臋 wsp贸lnie w udawanie ruchem i g艂osem zwierz膮t z wiejskiego podw贸rka!!!!
馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹 馃帹
Wykorzystajmy materia艂y z zaj臋膰 o liczeniu jajek do wykonania owieczki na dwa sposoby.
Owca z plasteliny.
Proponuj臋 stworzy膰 figurk臋 owcy, ale w tym zadaniu mamy tak naprawd臋 pe艂n膮 dowolno艣膰.
Moja owieczka prezentuje si臋 tak 馃憞 Oce艅cie i poka偶cie swoje zwierzaczki!
Owca z papierowego talerzyka na 2 sposoby.
– Talerzyk sk艂adamy na p贸艂, doklejamy wcze艣niej wyci臋te nogi i g艂ow臋. Wolne miejsca mo偶emy wyklei膰 kuleczkami z waty lub bia艂ej plasteliny, mo偶emy u偶y膰 do tego tak偶e ziarenek ry偶u preparowanego czy pop-corn.
– Na 艣rodku talerzyka naklejamy g艂ow臋 i obwi膮zujemy paskiem z waty. Jeszcze nogi i gotowe. Bee-bee-bee!
Jeszcze jedna propozycja na wykonanie owieczek pas膮cych si臋 na hali. Na kartce w kolorze zielonym naklejamy kilka bia艂ych ob艂oczk贸w z waty – to b臋d膮 nasze owce, je偶eli dorysujemy im n贸偶ki, g艂owy i ogonki ( mo偶ecie tak偶e wykorzysta膰 skan pracy pod postem).
Brawo Wy!!!
馃憦 馃憦 馃憦 馃憦 馃憦 馃憦 馃憦 馃憦 馃憦 馃憦 馃憦 馃憦
Mo偶e by膰 komiksem przedstawiaj膮cym 1 osoba
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym w budynku
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym ciasto
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym w budynku
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.

13.04.2021r. – ZDALNE PRZEDSZKOLE

Kochani Rodzice i Dzieci! 馃槏
Na pocz膮tek dnia na wiejskim podw贸rku GIMNASTYKA.
Naszykujcie d艂ugi sznurek, 2 kartki z gazety oraz misk臋.
Gotowi? START:
– zabawa „Na grz臋dzie” – dzieci s膮 kurkami i chodz膮 po sznurku jak po grz臋dzie – stawiaj膮c stopa przed stop膮 – tylko dok艂adnie!
– zabawa „Kogut i kurka” – rodzic stoi jak kogut wyprostowany a dziecko-kurka wok贸艂 chodzi pochylone i dziobie ziarenka. Na sygna艂 rodzica „kukuryku” dziecko przysiada, bije skrzyd艂ami i wo艂a „ko-ko-ko” — dla lepszej zabawy zamie艅my si臋 rolami 馃槀 .
– zabawa ” Robimy jajka”. Dziecko stara si臋 ugnie艣膰 2 jajka z gazet ( jedn膮 lub dwoma r臋kami).
– zabawa ” 呕onglerka jajkiem”. Rodzic i dziecko :
– spaceruj膮 nosz膮c jajko naprzemiennie na obu d艂oniach ( przy mocno wyprostowanej r臋ce),
– przek艂adaj膮 jajko z r臋ki do r臋ki robi膮c ko艂a wok贸艂 w艂asnego cia艂a ( w praw膮/lew膮 stron臋),
– podrzucaj膮 jajko do g贸ry i 艂api膮 ( wykorzystajmy do tego obie r臋ce razem i ka偶d膮 z osobna),
– przerzucaj膮 do siebie jajko tak by nie upad艂o,
– celuj膮 jajkiem do wn臋trza miski zwi臋kszaj膮c odleg艂o艣膰.
馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆 馃 馃嵆
Proponuj臋 Wam Kochani obejrzenie 艣miesznego filmiku, kt贸ry przypomni odg艂osy i nazwy zwierz膮t gospodarskich : link
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
A p贸藕niej zabawa – zgadywanka ortofoniczna dla dziecka ( wykorzystajcie prosz臋 obrazek wiejskiego podw贸rka kt贸ry za艂膮czam):
– rodzic m贸wi np. KURA i prosi dziecko o wskazanie na obrazku, kt贸re to zwierz臋 ?, pyta – co ono robi ?( np. gdacze) i jak?( ko-ko-ko) i tak kolejno:
kaczka kwacze – kwa-kwa-kwa!
g臋艣 syczy – ssy-ssy-ssy!
kogut pieje – kukuryku!
krowa ryczy – muuu-muuu-muuu!
艣winka kwiczy – kwi-kwi-kwi!
kot miauczy – miau-miau-miau!
pies szczeka – hau-hau-hau!
koza meczy – mee-mee-mee!
ko艅 r偶y – ihaa-ihaa-ihaa!
indyk gulgocze – gul-gul-gul!
owca beczy – bee-bee-bee!
馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥嶐煉馃拋鈥
Przygotujemy teraz kartk臋 do wykonania portretu ulubionego zwierz膮tka z wiejskiego podw贸rka.
Na pocz膮tek musimy wyklei膰 ca艂a kartk臋 z bloku wydartymi i pogniecionymi paskami z r臋cznika kuchennego lub serwetek.
Po wyschni臋ciu naszego podk艂adu malujemy na nim wybrane przez nas zwierz臋.
( moja kaczka do obejrzenia pod postem).
A Wy kt贸re zwierz臋 wybierzecie? Pochwalcie si臋 prosz臋 malunkami.
馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤 馃憤
Czas porusza膰 si臋 troszk臋 po pracy przy stoliku.
Pami臋tacie zabaw臋 w KROW臉? Mo偶ecie dla lepszego efektu nadmucha膰 r臋kawiczk臋 jednorazow膮 i udawa膰 偶e to krowie wymiona ( mo偶na markerem dorysowa膰 tam krowi膮 g艂ow臋).
Rodzic udaj膮c krow臋 wystawia palce jednej r臋ki ( lub nadmuchane krowie wymiona) a dziecko chwyta wybrany palec i pyta: Krowo, krowo, jakie dajesz mleko? Rodzic wymienia dowolny kolor a dziecko czeka – na has艂o BIA艁E dziecko ucieka a zadaniem rodzica jest Je z艂apa膰.
Fajna zabawa ?!!!!!
馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍 馃悇 馃惍
W chwili odpoczynku proponuj臋 wam wykonanie kurki z origami. Potrzebny do tego zadania wz贸r za艂膮czam wraz z kilkoma zdj臋ciami, kt贸re pomog膮 Wam w odpowiedni spos贸b wykona膰 zagi臋cia a偶 do uzyskania postaci KURY.
呕ycz臋 cierpliwo艣ci i dobrej zabawy! 馃槝
Mo偶e by膰 komiksem przedstawiaj膮cym tekst 鈥74 mac鈥
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Mo偶e by膰 obrazem przedstawiaj膮cym tekst 鈥濳arta 21 mm鈥
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym w budynku

12.04.2021r. – ZDALNE PRZEDSZKOLE

Kochani! W tym tygodniu odwiedzimy zwierz臋ta na wiejskim podw贸rku.
Na pocz膮tek proponuj臋 Wam obejrze膰 zdj臋cie przedstawiaj膮ce kilka zwierz膮t 偶yj膮cych na wsi – nazwijcie je prosz臋, wyklaskajcie wsp贸lnie nazwy zwierz膮t dziel膮c je na sylaby.
Pobawcie si臋 tak偶e wsp贸lnie w na艣ladowanie ruchem i g艂osem znanych Wam zwierz膮t z wiejskiego podw贸rka ( rodzic nazywa zwierz臋 a dziecko na艣laduje – czas tak偶e na zamian臋 r贸l! ) Mi艂ej zabawy!
馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍馃惍
Na pewno pami臋tacie jak nazywaj膮 si臋 zwierz臋ta z farmy po angielsku. Pos艂uchajcie piosenki i za艣piewajcie wsp贸lnie:

Link: https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙馃惙
Kochani Rodzice! Przeczytajcie prosz臋 dzieciom wiersz L. 艁膮cz pt. Weso艂e podw贸rko – popro艣cie dziecko o uwa偶ne wys艂uchanie:
– Sk膮d wiedzia艂a ma艂a g膮ska, 偶e potrafi p艂ywa膰?
A 藕rebaczek kogo spyta艂, czy b臋dzie mie膰 grzyw臋?
To g臋艣 mama do jeziora drog臋 pokaza艂a,
a klacz gniada 藕rebakowi wszystko powiedzia艂a.
Bez mamusi smutno, nudno, przestraszy艂 si臋 kotek.
Zgubi艂 mam臋, teraz szuka, a偶 wskoczy艂 na p艂otek.
I cielaczek si臋 rozgl膮da, bo nie widzi mamy,
kr贸wka ryczy, biega wko艂o od domu do bramy.
Bo najlepiej jest przy mamie – bezpiecznie, weso艂o,
艣winka le偶y, a tu偶 obok sze艣膰 prosi膮tek wko艂o.
Pieje kogut, gdacze kura, kurczak popiskuje.
Zgadnij teraz, kto swych ma艂ych szczeniak贸w pilnuje?-
馃惏馃惏馃惏馃惏馃惏馃惏
Wyja艣nijcie dziecku niezrozumia艂e zwroty, porozmawiajcie o zwierz臋tach, kt贸rych nazwy wyst膮pi艂y w wierszu. Wska偶cie zwierz臋ta na zdj臋ciach…
馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞馃惞
Proponuj臋 Wam wsp贸lne wykonanie Krowy – 艢mieszki.
( zdj臋cia kolejnych etap贸w zamieszczam poni偶ej… )
Pochwalcie si臋 swoimi kr贸wkami – ch臋tnie obejrzymy wyniki waszych stara艅.
馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢馃惍馃悢
Ka偶de dziecko wie, 偶e to kr贸wka daje mleko. Ale czy wie, co mo偶na z tego mleka zrobi膰? Proponuj臋 Wam dokona膰 wsp贸lnego przegl膮du lod贸wki – wyjmijcie z niej tylko te produkty, kt贸re powsta艂y z mleka. Czeka Was zapewne d艂uga rozmowa o ka偶dym z przetwor贸w mlecznych, a mo偶e i smakowanie! Mniam!!!
Mam nadziej臋, 偶e to b臋dzie cenna lekcja dla naszych maluszk贸w!!!
馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔馃惔
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.

9.04.2021r. – ZDALNE PRZEDSZKOLE

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki ! 鉂わ笍

Dzisiejszy dzie艅 rozpoczniemy gimnastyk膮. Poni偶ej udost臋pniamy link do inspiracji : https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ
Chcemy Wam zaproponowa膰 r贸wnie偶 zabaw臋 matematyczn膮. B臋dziemy por贸wnywa膰 zbiory, przelicza膰 oraz utrwala膰 poj臋cie „tyle samo”.
Rodzic przygotowuje dwa talerzyki lub koszyczki i 6 pomidor贸w – w przypadku maluch贸w. Dla starszych dzieci przygotowujemy 8 lub 10 pomidor贸w, wszystko zale偶y od umiej臋tno艣ci dziecka. Oczywi艣cie przy powt贸rzeniach zabawy mo偶emy stopniowo zwi臋ksza膰 liczb臋 warzyw.
Jeden talerz nale偶y do dziecka a drugi do rodzica. Rodzic rozk艂ada pomidory na jednym i drugim talerzyku – w r贸偶nych kombinacjach – 2 i 4; 4 i 2; 1 i 5; 5 i 1; 3 i 3.
Za ka偶dym razem zadaje dziecku pytanie: „Kto ma wi臋cej pomidor贸w?” Przy ostatniej kombinacji operuje poj臋ciem „tyle samo”.
Je偶eli dziecko ma problemy ze wskazaniem wi臋kszego zbioru, w贸wczas rodzic podsuwa pomys艂, aby 艂膮czy膰 pomidory w pary. Tam, gdzie zostanie pomidor bez pary jest „wi臋cej” pomidor贸w.
Na koniec rodzic odk艂ada dla Misia z ka偶dego talerzyka po jednym pomidorze i zadaje pytanie: „Ile pomidor贸w ma Mi艣?” ” Ile pomidor贸w masz Ty?” „Ile pomidor贸w mam ja?” Dziecko przelicza w zakresie dw贸ch (lub wi臋cej, je艣li zacz臋li艣my od wi臋kszej liczby warzyw); odzwierciedla liczb臋 pomidor贸w na zbiorze zast臋pczym, np. na paluszkach.
馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ
Dzi艣 zamiast pracy plastycznej proponujemy wsp贸lne przygotowanie pysznych wiosennych kanapek. Doskonale sprawdz膮 si臋 na drugie 艣niadanie lub kolacj臋.
Sk艂adniki wedle uznania, mo偶emy oczywi艣cie korzysta膰 z wiosennych warzyw, ale r贸wnie偶 z przetwor贸w. Ma by膰 kolorowo, smacznie i zdrowo.
Pa艅stwa zadaniem jest przygotowanie sk艂adnik贸w, a dzieci uk艂adaj膮 z nich dowolne kompozycje.
Aby kanapeczki by艂y atrakcyjniejsze dla dzieci mo偶na uk艂ada膰 ze sk艂adnik贸w zwierz膮tka, 艣mieszne twarze, potworki, pojazdy itd.
Takie wsp贸lne przygotowanie kanapek na pewno b臋dzie dla Was 艣wietn膮 zabaw膮. A po naszym dzisiejszym 艣niadaniu widz臋, 偶e r贸wnie偶 pi臋knie poprawia apetyt馃槃 Smacznego !鉂わ笍
馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ
Zach臋camy r贸wnie偶 do za艂o偶enia w艂asnej hodowli na parapecie w domu. Dob贸r warzyw dowolny, wysiejcie lub posad藕cie w doniczce to, co akurat macie w domu.
Pami臋tajmy, 偶e aby ro艣linka nam wykie艂kowa艂a musimy j膮odpowiednio piel臋gnowa膰: zapewni膰 ciep艂e i s艂oneczne miejsce oraz codziennie podlewa膰.
Wsp贸lna obserwacja i oczekiwanie na wypuszczenie kie艂k贸w mo偶e by膰 dla dzieci ciekawym prze偶yciem, dzi臋ki kt贸remu naucz膮 si臋 jak nale偶y dba膰 o ro艣liny, a rado艣膰 z efekt贸w ko艅cowych z pewno艣ci膮 b臋dzie ogromna.
My zdecydowa艂y艣my si臋 na wysianie rze偶uchy i kie艂k贸w rzodkiewki na wilgotnej wacie (wa偶ne, aby by艂a mocno wilgotna, ale nie p艂ywa艂a w wodzie). Trzeba pami臋ta膰, aby 1-2 razy dziennie spryskiwa膰 nasiona wod膮.
Zasadzi艂y艣my r贸wnie偶 cebul臋 w doniczce. Codziennie podlewamy j膮 i czekamy a偶 wypu艣ci szczypiorek.
Robimy r贸wnie偶 do艣wiadczenie z ziarnem fasoli. Potrzebne s膮 do niego: naczynie(s艂oik) z wod膮, gaza, gumka.
Na naczyniu z wod膮 umieszczamy gaz臋 i mocujemy j膮 gumk膮 lub sznurkiem. Na gazie uk艂adamy ziarna fasoli. Wa偶ne, aby gaza by艂a ca艂y czas wilgotna, ale ziarno nie mo偶e p艂ywa膰 w wodzie. Codziennie dolewamy wody, gdy偶 paruje z naczynia.
Piel臋gnujemy i czekamy na efekty. Je艣li nasze ro艣linki wykie艂kuj膮 na pewno pochwalimy si臋 za kilka dni.
Poka偶cie nam swoje hodowle.
Powodzenia i wytrwa艂o艣ci !鉂わ笍
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym dziecko, truskawka i w budynku
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym 1 osoba, jedzenie i w budynku
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym dziecko, owoc i w budynku
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym jedzenie
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym deser i w budynku

8.04.2021r. – ZDALNE PRZEDSZKOLE

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki ! 鉂わ笍
Dzi艣 chcemy Wam zaproponowa膰 kilka zabaw z wykorzystaniem ziaren fasoli. Jest ona 艂atwo dost臋pna, a wykorzysta膰 j膮 mo偶na na wiele sposob贸w, nie tylko do przyrz膮dzania potraw.

Zabaw臋 umila膰 nam mo偶e piosenka dzieci臋ca „Polka Fasolka” , kt贸r膮 znajdziecie Pa艅stwo pod tym linkiem : https://www.youtube.com/watch?v=aec-XvN8bWI

馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃
Na pocz膮tek proponujemy Wam zabaw臋 stymuluj膮c膮 zmys艂 dotyku.
Fasol臋 wsypujemy no naczynia. Chowamy w niej ma艂e przedmioty. Dziecku zawi膮zujemy oczy, a jego zadaniem jest rozpoznanie przedmiot贸w 鈥歾akopanych鈥 w fasoli tylko poprzez dotyk. Mo偶emy wcze艣niej pokaza膰 dziecku przedmioty, kt贸re b臋dziemy chowa膰.
Kolejne 膰wiczenie, my艣l臋 偶e bardzo atrakcyjne dla naszych dzieci, to dreptanie po fasoli go艂ymi stopami. Rozsypujemy ziarna na dywanie. Dziecko zdejmuje skarpetki i powolutku st膮pa po fasolce.
Innym prostym 膰wiczeniem jest po prostu przesypywanie ziaren fasoli przy pomocy 艂y偶ki z naczynia do naczynia. Do 膰wiczenie dobrze sprawdza si臋 w przypadku maluszk贸w, 艣wietnie doskonali precyzj臋 ruch贸w u najm艂odszych.
馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃
Mo偶emy r贸wnie偶 zaproponowa膰 dziecku zagadki s艂uchowe „Hop do kubeczka”.
Potrzebny b臋dzie nam szklany kubek lub fili偶anka.
Prosimy dziecko, aby zamkn臋艂o oczy. Wrzucamy do kubka powoli w r贸wnych odst臋pach kilka ziaren fasoli. Dziecko nas艂uchuje i liczy ziarna wrzucone do kubka (ilo艣膰 uderze艅 fasoli o dno kubka), zapami臋tuje je i odtwarza ruchem, np. klaszcze tyle samo razy.
Inna wersja tej zabawy: Rodzic za zas艂onk膮 (chodzi o to 偶eby dziecko tylko s艂ysza艂o d藕wi臋k) uderza kilka razy w b臋benek lub 艂y偶ka o 艂y偶k臋. Dziecko nas艂uchuje i wrzuca do kubka tyle samo ziaren, ile d藕wi臋k贸w us艂ysza艂o.
馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃
Ziarna fasoli mo偶emy te偶 uk艂ada膰 na szablonach, 鈥歱o 艣ladzie鈥. Rysujemy linie, szlaczki, figury geometryczne, lub litery, a zadaniem dziecka jest u艂o偶enie ziaren na narysowanych wzorach.
馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃
Do wykonania dzisiejszej pracy plastycznej potrzebne b臋d膮:
– ziarna fasoli,
– plastelina,
– kredki, kartka z bloku.
Rodzic rysuje fasolk臋. Mo偶ecie Pa艅stwo skorzysta膰 z obrazka, kt贸ry znajdziecie w zdj臋ciach pod postem. Dziecko wykleja str膮czki plastelin膮, a nast臋pnie w ka偶dym str膮czku umieszcza ziarna fasoli. I mamy pi臋kn膮, dorodn膮 fasolk臋 馃榾
馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃
Mo偶ecie r贸wnie偶 wykona膰 obrazek fasolkowy.
Potrzebne nam b臋d膮:
– pokrywka od plastikowego pude艂ka,
– kolorowa plastelina,
— ziarna fasoli.
Na pokrywce rozprowadzamy plastelin臋 w jednym kolorze – to b臋dzie t艂o naszego obrazka. Nast臋pnie z wykorzystaniem fasoli, plasteliny, ale te偶 innych dowolnych akcesori贸w (guziki, pomponiki, nakr臋tki, 偶etony itd) tworzymy obrazek. My zrobi艂y艣my stokrotk臋 馃槂 Czekamy na Wasze propozycje鉂わ笍
馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃馃ガ馃崕馃馃
Na koniec mamy jeszcze prac臋 plastyczn膮 „Ziarenka groszku”. Potrzebne nam b臋d膮:
– papier kolorowy,
– klej, no偶yczki,
– pisak, kartka z bloku.
Z kolorowego papieru wycinamy str膮czek groszku (podw贸jny) i ziarenka – k贸艂ka. Przyklejamy jedn膮 cz臋艣膰 groszku na kartk臋 z bloku. Drug膮 cz臋艣膰 przyklejamy na wierzchu, ale smarujemy klejem tylko na dole str膮czka, tak 偶eby jego g贸rna cz臋艣膰 by艂a otwarta. W str膮czku umieszczamy ziarenka groszku. Mo偶emy namalowa膰 im oczka i u艣miechy. U nas ka偶de ziarenko ma inn膮 mink臋 馃槃
Mil艂ej zabawy!馃槂 Czekamy z niecierpliwo艣ci膮 na Wasze prace 鉂わ笍
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym jedzenie i w budynku
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym w budynku
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym 1 osoba, jedzenie i w budynku
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym dziecko
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym jedzenie i kwiat
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.

7.04.2021r. ZDALNE PRZEDSZKOLE

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki ! 鉂わ笍
Dzi艣 czeka nas gimnastyka buzi i j臋zyka. Mamy dla Was kilka propozycji wiosennych zabaw, kt贸re pomog膮 usprawni膰 Wasze narz膮dy artykulacyjne.
Oto one:
– „W膮chamy wiosenne kwiatki” – zabawa oddechowa. Dzieci nabieraj膮 powietrze nosem do brzucha, a nast臋pnie wypuszczaj膮 je m贸wi膮c „Aaaaaaaach!” (zachwycaj膮 si臋 wiosennymi kwiatami).
– „呕aba 艂apie much臋” – 膰wiczenia warg i j臋zyka. Dzieci na艣laduj膮 ciche bzyczenie muchy. Na um贸wiony gest rodzica dzieci wysuwaj膮 szeroki j臋zyk jak najdalej do przodu, robi膮 z niego 艂y偶eczk臋 i chowaj膮 do buzi.
– „Wiosenny wietrzyk” – 膰wiczenia mi臋艣ni policzk贸w. Dzieci nadymaj膮 policzki, zatrzymuj膮c w nich powietrze. Nast臋pnie naciskaj膮 je palcami wskazuj膮cymi i wolno wypuszczaj膮 powietrze z jednoczesnym prychni臋ciem.
– „Z艂apana pszczo艂a” – 膰wiczenie j臋zyka. Dzieci przy zaci艣ni臋tych ustach wypychaj膮 ko艅cem j臋zyka policzki od 艣rodka (w r贸偶nych kierunkach) – na艣laduj膮 lot pszczo艂y z艂apanej w siatk臋.
– „Sadzenie cebuli” – 膰wiczenie oddechowe, 膰wiczenie wymowy g艂oski 鈥歝鈥 w nag艂osie. Do tej zabawy potrzebne nam b臋d膮 rekwizyty : papierowa s艂omka, kartka z narysowan膮 grz膮dk膮, ma艂e cebulki wyci臋te z papieru. Zadaniem dziecka jest przenoszenie cebulek na grz膮dk臋 za pomoc膮 s艂omki. Przenosz膮c cebulk臋 dziecko wci膮ga powietrze, musi je chwil臋 przytrzyma膰 i wypuszcza w momencie odk艂adania cebulki na grz膮dk臋. Po od艂o偶eniu kolejnych cebulek prosimy dziecko o wymawianie sylab : ca-, co-, ce-, cu-, cy-, ci-, c膮-, c臋-.
Im grubsza i kr贸tsza rurka tym dziecku 艂atwiej b臋dzie wykona膰 to zadanie. Warto powtarza膰 to 膰wiczenie, wykorzystywa膰 inne obrazki do przenoszenia. W miar臋 nabywania wprawy, mo偶na zaproponowa膰 dziecku d艂u偶sz膮 i cie艅sz膮 s艂omk臋.
馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃
Dzi艣 mamy r贸wnie偶 dla Was dwie propozycje wykonania pracy plastycznej. Wykonamy m艂ode cebulki ze szczypiorkiem na dwa sposoby.
Do wykonania pierwszej pracy potrzebne b臋d膮:
– kartka z bloku w jasnym kolorze,
– p艂atek kosmetyczny,
– zielona farba,
– klej.
Na dole kartki przyklejamy p艂atek kosmetyczny – to b臋dzie g艂贸wka naszej cebulki. Nast臋pnie zielon膮 farb膮 malujemy d艂ugi szczypiorek. Do malowania u偶ywamy naszych paluszk贸w 馃榾 Pi臋kna cebulka dymka gotowa.
馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃
Do wykonania drugiej cebulki potrzebne nam b臋d膮 :
– bia艂a kartka z bloku,
– kolorowy papier – zielony i 偶贸艂ty, pomara艅czowy lub br膮zowy (na g艂贸wk臋 cebuli),
– no偶yczki, klej.
Na kartce z bloku rysuj膮 Pa艅stwo g艂贸wk臋 cebuli. Mog膮 te偶 Pa艅stwo wydrukowa膰 j膮 z gotowego szablonu (za艂膮cznik w zdj臋ciach pod postem). Wycinamy z 偶贸ltego papieru ma艂e kwadraciki – dziecko wykleja nimi g艂贸wk臋 cebuli, a z zielonego papieru pod艂u偶ne paski – to b臋dzie szczypiorek. Starsze dzieci wycinaj膮 elementy samodzielnie, maluchy mog膮 wydziera膰 papier.
Kolejna cebula gotowa馃槂
馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃馃
Maluchy na pewno nie potrafi膮 jeszcze samodzielnie wycina膰 narysowanych element贸w, cz臋sto maj膮 problem z pos艂ugiwaniem si臋 no偶yczkami. Czasem starsze dzieci r贸wnie偶 mog膮 mie膰 problem z precyzyjnym wycinaniem.
Warto 膰wiczy膰 t臋 umiej臋tno艣膰.
Przydatne i bardzo atrakcyjne dla dzieci b臋dzie 膰wiczenie z obcinaniem paznokci na wydrukowanej d艂oni (za艂膮cznik w zdj臋ciach pod postem). Drukujemy i wycinamy d艂o艅, a dzecko pr贸buje pi臋knie skr贸ci膰 paznokcie.
Pr贸bujemy 馃槂 To 艣wietne 膰wiczenie sprawno艣ci manualnej.
Dobrej zabawy! Czekamy na Wasze prace plastyczne馃榾 Pozdrawiamy 鉂わ笍
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym dziecko i w budynku
Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym w budynku
6.04.2021r.聽 ZDALNE PRZEDSZKOLE
Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki! 鉂わ笍
W tym tygodniu porozmawiamy o wiosennych warzywach – nowalijkach. Wsp贸lnie zrobimy warzywne prace plastyczne, za艂o偶ymy w艂asne hodowle w doniczkach i przygotujemy pyszne warzywne kanapeczki.
馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃崊馃馃馃ガ馃馃馃ガ馃崊馃

Dzi艣 proponujemy Wam piosenk臋 „Pomidor” na podstawie wiersza Jana Brzechwy. Pos艂uchajcie jej uwa偶nie. Mo偶na j膮 znale藕膰 pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=8acDWviojgY

Po wys艂uchaniu mo偶ecie Pa艅stwo porozmawia膰 z dzie膰mi na temat piosenki. Pomocne b臋d膮 pytania:
– Na co wszed艂 pomidor?
– Kogo przedrze藕nia艂? Co to znaczy 鈥歱rzedrze藕nia膰 kogo艣鈥? Czy to grzeczne zachowanie?
– Nazwij warzywa wymienione w piosence (pomidor, groch, fasola, rzepa). Wska偶 je na ilustracji ( zdj臋cie w za艂膮czniku pod postem).
– Czy znasz potrawy jakie mo偶emy zrobi膰 z wykorzystaniem pomidora? (np. zupa pomidorowa, sos pomidorowy – np. do spagetti, sok pomidorowy, sa艂atka itd.).
Os艂uchajcie si臋 z piosenk膮, obejrzyjcie teledysk, mo偶ecie j膮 wsp贸lnie 艣piewa膰 i ta艅czy膰 przy niej (艣wietnie wpada w ucho 馃榾).
馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃馃馃ガ馃崊馃崊馃馃馃ガ馃馃馃ガ馃崊馃
Chcemy zaproponowa膰 r贸wnie偶 zabaw臋 konstrukcyjn膮 „Pomidor”. B臋dziemy wykonywa膰 pomidorka z woreczka foliowego i bibu艂y.
Potrzebne nam b臋d膮:
– woreczek foliowy,
– czerwona bibu艂a lub papier,
– kawa艂ek zielonej bibu艂y lub papieru,
– wst膮zka lub sznurek do zawi膮zania woreczka,
– no偶yczki.
Z czerwonej bibu艂y robimy kuleczki. Nape艂niamy nimi woreczek foliowy. Z zielonej bibu艂y lub papieru wycinamy ogonek pomidora. Zawi膮zujemy woreczek, odcinamy nadmiar folii i mocujemy zielony ogonek. Pomidorek gotowy 馃榾馃崊
Czekamy na Wasze pomidorki 馃榾 A mo偶e tym sposobem wykonacie te偶 inne warzywa?
Pozdrawiamy serdecznie.
Brak dost臋pnego opisu zdj臋cia.

Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym truskawka i w budynku

Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym dziecko i w budynku

Mo偶e by膰 zdj臋ciem przedstawiaj膮cym 4 osoby i jedzenie

ZAPRASZAMY-WSZYSTKIE-DZIECI

ZABAWY Z KODOWANIEM 2020-2021

LIPIEC W PRZEDSZKOLU MAJA

Procedura postepowania na wypadek zaka偶enia聽COVIT 19

Procedury zapewnienia bezpiecze艅stwa 18.05.2020r.

o艣wiadczenie rodzica – COVIT 19

PROJEKT-ORGANIZACJI-PRZEDSZKOLA-MAJA

KALENDARZ IMPREZ I UROCZYSTO艢CI 2018/2019

Projekty realizowane w roku szkolnym 2018/2019:

  1. Widz臋, s艂ysz臋, dotykam, w膮cham i poznaj臋: zabawy sensoryczne-plastyczne.
  2. Zdrowy i bezpieczny przedszkolak.
  3. Ruch rozwijaj膮cy Weroniki Sherborne.
  4. Zaj臋cia umuzykalniaj膮ce „Rytm i melodia”.
  5. Kodowanie na dywanie.
  6. Grupowe zabawy logopedyczne.

PLAN-ZAJ臉膯-W-PRZEDSZKOLU-MAJA

Tygodniowy-plan-zaj臋膰-dodatkowych

Od wrze艣nia 2017r. ruszaj膮 w naszym Przedszkolu dodatkowe zaj臋cia.

INSPIRUJ膭CE WARSZTATY KULINARNE聽

MA艁Y BADACZ I ODKRYWCA W PRZEDSZKOLU

zaj臋cia badawcze-0010001