Dla Rodziców

9.04.2021r. – ZDALNE PRZEDSZKOLE

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki ! ❤️
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy gimnastyką. Poniżej udostępniamy link do inspiracji : https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬
Chcemy Wam zaproponować również zabawę matematyczną. Będziemy porównywać zbiory, przeliczać oraz utrwalać pojęcie „tyle samo”.
Rodzic przygotowuje dwa talerzyki lub koszyczki i 6 pomidorów – w przypadku maluchów. Dla starszych dzieci przygotowujemy 8 lub 10 pomidorów, wszystko zależy od umiejętności dziecka. Oczywiście przy powtórzeniach zabawy możemy stopniowo zwiększać liczbę warzyw.
Jeden talerz należy do dziecka a drugi do rodzica. Rodzic rozkłada pomidory na jednym i drugim talerzyku – w różnych kombinacjach – 2 i 4; 4 i 2; 1 i 5; 5 i 1; 3 i 3.
Za każdym razem zadaje dziecku pytanie: „Kto ma więcej pomidorów?” Przy ostatniej kombinacji operuje pojęciem „tyle samo”.
Jeżeli dziecko ma problemy ze wskazaniem większego zbioru, wówczas rodzic podsuwa pomysł, aby łączyć pomidory w pary. Tam, gdzie zostanie pomidor bez pary jest „więcej” pomidorów.
Na koniec rodzic odkłada dla Misia z każdego talerzyka po jednym pomidorze i zadaje pytanie: „Ile pomidorów ma Miś?” ” Ile pomidorów masz Ty?” „Ile pomidorów mam ja?” Dziecko przelicza w zakresie dwóch (lub więcej, jeśli zaczęliśmy od większej liczby warzyw); odzwierciedla liczbę pomidorów na zbiorze zastępczym, np. na paluszkach.
🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬
Dziś zamiast pracy plastycznej proponujemy wspólne przygotowanie pysznych wiosennych kanapek. Doskonale sprawdzą się na drugie śniadanie lub kolację.
Składniki wedle uznania, możemy oczywiście korzystać z wiosennych warzyw, ale również z przetworów. Ma być kolorowo, smacznie i zdrowo.
Państwa zadaniem jest przygotowanie składników, a dzieci układają z nich dowolne kompozycje.
Aby kanapeczki były atrakcyjniejsze dla dzieci można układać ze składników zwierzątka, śmieszne twarze, potworki, pojazdy itd.
Takie wspólne przygotowanie kanapek na pewno będzie dla Was świetną zabawą. A po naszym dzisiejszym śniadaniu widzę, że również pięknie poprawia apetyt😄 Smacznego !❤️
🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬🍅🥒🧅🥬
Zachęcamy również do założenia własnej hodowli na parapecie w domu. Dobór warzyw dowolny, wysiejcie lub posadźcie w doniczce to, co akurat macie w domu.
Pamiętajmy, że aby roślinka nam wykiełkowała musimy jąodpowiednio pielęgnować: zapewnić ciepłe i słoneczne miejsce oraz codziennie podlewać.
Wspólna obserwacja i oczekiwanie na wypuszczenie kiełków może być dla dzieci ciekawym przeżyciem, dzięki któremu nauczą się jak należy dbać o rośliny, a radość z efektów końcowych z pewnością będzie ogromna.
My zdecydowałyśmy się na wysianie rzeżuchy i kiełków rzodkiewki na wilgotnej wacie (ważne, aby była mocno wilgotna, ale nie pływała w wodzie). Trzeba pamiętać, aby 1-2 razy dziennie spryskiwać nasiona wodą.
Zasadziłyśmy również cebulę w doniczce. Codziennie podlewamy ją i czekamy aż wypuści szczypiorek.
Robimy również doświadczenie z ziarnem fasoli. Potrzebne są do niego: naczynie(słoik) z wodą, gaza, gumka.
Na naczyniu z wodą umieszczamy gazę i mocujemy ją gumką lub sznurkiem. Na gazie układamy ziarna fasoli. Ważne, aby gaza była cały czas wilgotna, ale ziarno nie może pływać w wodzie. Codziennie dolewamy wody, gdyż paruje z naczynia.
Pielęgnujemy i czekamy na efekty. Jeśli nasze roślinki wykiełkują na pewno pochwalimy się za kilka dni.
Pokażcie nam swoje hodowle.
Powodzenia i wytrwałości !❤️
Może być zdjęciem przedstawiającym dziecko, truskawka i w budynku
Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba, jedzenie i w budynku
Może być zdjęciem przedstawiającym dziecko, owoc i w budynku
Może być zdjęciem przedstawiającym jedzenie
Może być zdjęciem przedstawiającym deser i w budynku

8.04.2021r. – ZDALNE PRZEDSZKOLE

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki ! ❤️
Dziś chcemy Wam zaproponować kilka zabaw z wykorzystaniem ziaren fasoli. Jest ona łatwo dostępna, a wykorzystać ją można na wiele sposobów, nie tylko do przyrządzania potraw.

Zabawę umilać nam może piosenka dziecięca „Polka Fasolka” , którą znajdziecie Państwo pod tym linkiem : https://www.youtube.com/watch?v=aec-XvN8bWI

🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅
Na początek proponujemy Wam zabawę stymulującą zmysł dotyku.
Fasolę wsypujemy no naczynia. Chowamy w niej małe przedmioty. Dziecku zawiązujemy oczy, a jego zadaniem jest rozpoznanie przedmiotów ‚zakopanych’ w fasoli tylko poprzez dotyk. Możemy wcześniej pokazać dziecku przedmioty, które będziemy chować.
Kolejne ćwiczenie, myślę że bardzo atrakcyjne dla naszych dzieci, to dreptanie po fasoli gołymi stopami. Rozsypujemy ziarna na dywanie. Dziecko zdejmuje skarpetki i powolutku stąpa po fasolce.
Innym prostym ćwiczeniem jest po prostu przesypywanie ziaren fasoli przy pomocy łyżki z naczynia do naczynia. Do ćwiczenie dobrze sprawdza się w przypadku maluszków, świetnie doskonali precyzję ruchów u najmłodszych.
🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅
Możemy również zaproponować dziecku zagadki słuchowe „Hop do kubeczka”.
Potrzebny będzie nam szklany kubek lub filiżanka.
Prosimy dziecko, aby zamknęło oczy. Wrzucamy do kubka powoli w równych odstępach kilka ziaren fasoli. Dziecko nasłuchuje i liczy ziarna wrzucone do kubka (ilość uderzeń fasoli o dno kubka), zapamiętuje je i odtwarza ruchem, np. klaszcze tyle samo razy.
Inna wersja tej zabawy: Rodzic za zasłonką (chodzi o to żeby dziecko tylko słyszało dźwięk) uderza kilka razy w bębenek lub łyżka o łyżkę. Dziecko nasłuchuje i wrzuca do kubka tyle samo ziaren, ile dźwięków usłyszało.
🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅
Ziarna fasoli możemy też układać na szablonach, ‚po śladzie’. Rysujemy linie, szlaczki, figury geometryczne, lub litery, a zadaniem dziecka jest ułożenie ziaren na narysowanych wzorach.
🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅
Do wykonania dzisiejszej pracy plastycznej potrzebne będą:
– ziarna fasoli,
– plastelina,
– kredki, kartka z bloku.
Rodzic rysuje fasolkę. Możecie Państwo skorzystać z obrazka, który znajdziecie w zdjęciach pod postem. Dziecko wykleja strączki plasteliną, a następnie w każdym strączku umieszcza ziarna fasoli. I mamy piękną, dorodną fasolkę 😀
🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅
Możecie również wykonać obrazek fasolkowy.
Potrzebne nam będą:
– pokrywka od plastikowego pudełka,
– kolorowa plastelina,
— ziarna fasoli.
Na pokrywce rozprowadzamy plastelinę w jednym kolorze – to będzie tło naszego obrazka. Następnie z wykorzystaniem fasoli, plasteliny, ale też innych dowolnych akcesoriów (guziki, pomponiki, nakrętki, żetony itd) tworzymy obrazek. My zrobiłyśmy stokrotkę 😃 Czekamy na Wasze propozycje❤️
🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅🥬🍎🥒🧅
Na koniec mamy jeszcze pracę plastyczną „Ziarenka groszku”. Potrzebne nam będą:
– papier kolorowy,
– klej, nożyczki,
– pisak, kartka z bloku.
Z kolorowego papieru wycinamy strączek groszku (podwójny) i ziarenka – kółka. Przyklejamy jedną część groszku na kartkę z bloku. Drugą część przyklejamy na wierzchu, ale smarujemy klejem tylko na dole strączka, tak żeby jego górna część była otwarta. W strączku umieszczamy ziarenka groszku. Możemy namalować im oczka i uśmiechy. U nas każde ziarenko ma inną minkę 😄
Milłej zabawy!😃 Czekamy z niecierpliwością na Wasze prace ❤️
Może być zdjęciem przedstawiającym jedzenie i w budynku
Może być zdjęciem przedstawiającym w budynku
Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba, jedzenie i w budynku
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Może być zdjęciem przedstawiającym dziecko
Może być zdjęciem przedstawiającym jedzenie i kwiat
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.

7.04.2021r. ZDALNE PRZEDSZKOLE

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki ! ❤️
Dziś czeka nas gimnastyka buzi i języka. Mamy dla Was kilka propozycji wiosennych zabaw, które pomogą usprawnić Wasze narządy artykulacyjne.
Oto one:
– „Wąchamy wiosenne kwiatki” – zabawa oddechowa. Dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszczają je mówiąc „Aaaaaaaach!” (zachwycają się wiosennymi kwiatami).
– „Żaba łapie muchę” – ćwiczenia warg i języka. Dzieci naśladują ciche bzyczenie muchy. Na umówiony gest rodzica dzieci wysuwają szeroki język jak najdalej do przodu, robią z niego łyżeczkę i chowają do buzi.
– „Wiosenny wietrzyk” – ćwiczenia mięśni policzków. Dzieci nadymają policzki, zatrzymując w nich powietrze. Następnie naciskają je palcami wskazującymi i wolno wypuszczają powietrze z jednoczesnym prychnięciem.
– „Złapana pszczoła” – ćwiczenie języka. Dzieci przy zaciśniętych ustach wypychają końcem języka policzki od środka (w różnych kierunkach) – naśladują lot pszczoły złapanej w siatkę.
– „Sadzenie cebuli” – ćwiczenie oddechowe, ćwiczenie wymowy głoski ‚c’ w nagłosie. Do tej zabawy potrzebne nam będą rekwizyty : papierowa słomka, kartka z narysowaną grządką, małe cebulki wycięte z papieru. Zadaniem dziecka jest przenoszenie cebulek na grządkę za pomocą słomki. Przenosząc cebulkę dziecko wciąga powietrze, musi je chwilę przytrzymać i wypuszcza w momencie odkładania cebulki na grządkę. Po odłożeniu kolejnych cebulek prosimy dziecko o wymawianie sylab : ca-, co-, ce-, cu-, cy-, ci-, cą-, cę-.
Im grubsza i krótsza rurka tym dziecku łatwiej będzie wykonać to zadanie. Warto powtarzać to ćwiczenie, wykorzystywać inne obrazki do przenoszenia. W miarę nabywania wprawy, można zaproponować dziecku dłuższą i cieńszą słomkę.
🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅
Dziś mamy również dla Was dwie propozycje wykonania pracy plastycznej. Wykonamy młode cebulki ze szczypiorkiem na dwa sposoby.
Do wykonania pierwszej pracy potrzebne będą:
– kartka z bloku w jasnym kolorze,
– płatek kosmetyczny,
– zielona farba,
– klej.
Na dole kartki przyklejamy płatek kosmetyczny – to będzie główka naszej cebulki. Następnie zieloną farbą malujemy długi szczypiorek. Do malowania używamy naszych paluszków 😀 Piękna cebulka dymka gotowa.
🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅
Do wykonania drugiej cebulki potrzebne nam będą :
– biała kartka z bloku,
– kolorowy papier – zielony i żółty, pomarańczowy lub brązowy (na główkę cebuli),
– nożyczki, klej.
Na kartce z bloku rysują Państwo główkę cebuli. Mogą też Państwo wydrukować ją z gotowego szablonu (załącznik w zdjęciach pod postem). Wycinamy z żóltego papieru małe kwadraciki – dziecko wykleja nimi główkę cebuli, a z zielonego papieru podłużne paski – to będzie szczypiorek. Starsze dzieci wycinają elementy samodzielnie, maluchy mogą wydzierać papier.
Kolejna cebula gotowa😃
🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅🧅
Maluchy na pewno nie potrafią jeszcze samodzielnie wycinać narysowanych elementów, często mają problem z posługiwaniem się nożyczkami. Czasem starsze dzieci również mogą mieć problem z precyzyjnym wycinaniem.
Warto ćwiczyć tę umiejętność.
Przydatne i bardzo atrakcyjne dla dzieci będzie ćwiczenie z obcinaniem paznokci na wydrukowanej dłoni (załącznik w zdjęciach pod postem). Drukujemy i wycinamy dłoń, a dzecko próbuje pięknie skrócić paznokcie.
Próbujemy 😃 To świetne ćwiczenie sprawności manualnej.
Dobrej zabawy! Czekamy na Wasze prace plastyczne😀 Pozdrawiamy ❤️
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Może być zdjęciem przedstawiającym dziecko i w budynku
Może być zdjęciem przedstawiającym w budynku
6.04.2021r.  ZDALNE PRZEDSZKOLE
Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki! ❤️
W tym tygodniu porozmawiamy o wiosennych warzywach – nowalijkach. Wspólnie zrobimy warzywne prace plastyczne, założymy własne hodowle w doniczkach i przygotujemy pyszne warzywne kanapeczki.
🍅🧅🥒🥬🍅🧅🥒🥬🍅🧅🥒🥬🍅🧅🥒🥬🍅🍅🧅🥒🥬🧅🥒🥬🍅🧅

Dziś proponujemy Wam piosenkę „Pomidor” na podstawie wiersza Jana Brzechwy. Posłuchajcie jej uważnie. Można ją znaleźć pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=8acDWviojgY

Po wysłuchaniu możecie Państwo porozmawiać z dziećmi na temat piosenki. Pomocne będą pytania:
– Na co wszedł pomidor?
– Kogo przedrzeźniał? Co to znaczy ‚przedrzeźniać kogoś’? Czy to grzeczne zachowanie?
– Nazwij warzywa wymienione w piosence (pomidor, groch, fasola, rzepa). Wskaż je na ilustracji ( zdjęcie w załączniku pod postem).
– Czy znasz potrawy jakie możemy zrobić z wykorzystaniem pomidora? (np. zupa pomidorowa, sos pomidorowy – np. do spagetti, sok pomidorowy, sałatka itd.).
Osłuchajcie się z piosenką, obejrzyjcie teledysk, możecie ją wspólnie śpiewać i tańczyć przy niej (świetnie wpada w ucho 😀).
🍅🧅🥒🥬🍅🧅🥒🥬🍅🧅🥒🥬🍅🧅🥒🥬🍅🍅🧅🥒🥬🧅🥒🥬🍅🧅
Chcemy zaproponować również zabawę konstrukcyjną „Pomidor”. Będziemy wykonywać pomidorka z woreczka foliowego i bibuły.
Potrzebne nam będą:
– woreczek foliowy,
– czerwona bibuła lub papier,
– kawałek zielonej bibuły lub papieru,
– wstązka lub sznurek do zawiązania woreczka,
– nożyczki.
Z czerwonej bibuły robimy kuleczki. Napełniamy nimi woreczek foliowy. Z zielonej bibuły lub papieru wycinamy ogonek pomidora. Zawiązujemy woreczek, odcinamy nadmiar folii i mocujemy zielony ogonek. Pomidorek gotowy 😀🍅
Czekamy na Wasze pomidorki 😀 A może tym sposobem wykonacie też inne warzywa?
Pozdrawiamy serdecznie.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Może być zdjęciem przedstawiającym truskawka i w budynku

Może być zdjęciem przedstawiającym dziecko i w budynku

Może być zdjęciem przedstawiającym 4 osoby i jedzenie

ZAPRASZAMY-WSZYSTKIE-DZIECI

ZABAWY Z KODOWANIEM 2020-2021

LIPIEC W PRZEDSZKOLU MAJA

Procedura postepowania na wypadek zakażenia COVIT 19

Procedury zapewnienia bezpieczeństwa 18.05.2020r.

oświadczenie rodzica – COVIT 19

PROJEKT-ORGANIZACJI-PRZEDSZKOLA-MAJA

KALENDARZ IMPREZ I UROCZYSTOŚCI 2018/2019

Projekty realizowane w roku szkolnym 2018/2019:

  1. Widzę, słyszę, dotykam, wącham i poznaję: zabawy sensoryczne-plastyczne.
  2. Zdrowy i bezpieczny przedszkolak.
  3. Ruch rozwijający Weroniki Sherborne.
  4. Zajęcia umuzykalniające „Rytm i melodia”.
  5. Kodowanie na dywanie.
  6. Grupowe zabawy logopedyczne.

PLAN-ZAJĘĆ-W-PRZEDSZKOLU-MAJA

Tygodniowy-plan-zajęć-dodatkowych

Od września 2017r. ruszają w naszym Przedszkolu dodatkowe zajęcia.

INSPIRUJĄCE WARSZTATY KULINARNE 

MAŁY BADACZ I ODKRYWCA W PRZEDSZKOLU

zajęcia badawcze-0010001